
Při opravě dálnic, silnic a místních komunikací se v současnosti neobejdeme bez studeného frézování stmelených vrstev. Silniční frézy jsou používané na odstranění starých anebo poškozených vrstev zejména v případě, kdy je po položení nových vrstev potřeba zachovat původní nivelitu vozovky, a nebo, pokud je třeba nivelitu upravit. Silniční frézy mohou být taky uplatněny přii úpravě povrchových vlastností vozovek na nebezpečných úsecích, jako je jejich zdrsnění a vyrovnání příčných a podélných nerovností.
Silničnií frézy šíře 2000 až 2200 mm
Frézy s označením W2000, W2100 a W200i W220 s pracovní šírkou 2000 mm a 2200 mm a hloubkou až 350 mm jsou určené pro výměry do 12 000 m2 denně (při 50 mm tl.). Vhodné jsou především k frézování dalničních a silničních komunikací, velkých otevřených ploch nebo k rozfrézování konstrukčních vrstev vozovek s ponecháním výfrezků na místě pro následné zpracování recyklací za studena. Frézy jsou vybaveny dvěma senzory příčného a podélného sklonu, vícebodovou nivelací pro vyrovnání nerovností (multiplex) a snímačem vodícího lanka. Na přání zákazníka frézujeme vozovky podle digitálního modelu v systému 3D nivelace.
Silniční frézy šíře 500 až 1200 mm
Kompaktní silniční frézy s pásovým dopravníkem, pracovnÍ šířkou záběru od 500 mm a hloubkou až 330 mm, určené pro menší výměry do 3 000 m2 denně. Vhodné jsou především na frézování rýh inžinýrských sítí, lokálních výtluků, napojení jednotlivých vrstev vozovky, uzavřených hal, areálů firem, menších mostů s omezenou tonáží, ploch s větším členěním, ulic ve městech, křižovatek a k odstranění vodorovného značení na vozovce.
Přesnost. Efektivita. Dokonalý profil.
Moderní dopravní infrastruktura si žádá moderní přístup. Proto ve Frekomosu nabízíme 3D frézování vozovek – technologii, která umožňuje maximálně přesné odebrání asfaltových vrstev podle digitálního návrhu. Na rozdíl od běžného frézování, kde se výška odebírané vrstvy nastavuje ručně nebo podle výškových čidel, využívá univerzální totální stanici a laserovou nivelaci. Fréza tak kopíruje přesně předem připravený 3D model terénu, což zajišťuje rovnoměrný profil, správný spád a minimalizaci materiálových ztrát. Totální stanici lze bezpečně používat i tam, kde hrozí rušení satelitního příjmu (vnitroměstské lokality, stínění vysokými stromy, tunely, haly apod.)